ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Благоевград
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Важна информация от КЗП за пътуванията и коронавируса! | ||||||
| ||||||
КЗП, Министерството на туризма, Министерството на здравеопазването и Министерството на външните работи провеждат регулярни седмични срещи в координация със създадения щаб, каза още Маргаритов. "Имаме единна информация за потребителите именно от гледна точка на туристическия продукт, която е на страниците на тези ведомства в интернет, за да знаят хората своите права и как да реагират“, допълни той. "Във всеки конкретен случаи и към всеки един момент ситуацията следва да се преценява, тъй като тя е динамична, мени се с часове и официалните власти в съответните държави и Световната здравна организация актуализират своя бюлетин с това къде не трябва да се пътува. Съответно – приемаме, че това са местата, за които са възникнали такива обстоятелства и ако хората са резервирали своите пакетни пътувания за такова място, те имат право да получат обратно парите си, в случай че към момента на заминаването тези обстоятелства са налице“, обясни председателят на КЗП. Той подчерта обаче, те тези правила не могат да се прилагат самоволно, само на емоционален принцип за места, в които такива опасности безспорно няма към настоящия момент. "Получава се така, че социалните и икономически последствия от това, което се случва в момента, са по-големи отколкото реалните вредни последици за здравето. И може би това е по-добрият вариант – обратното би било много по-драматично“, отбеляза Маргаритов. "Може да се наложи на потребителите да преглътнат, че няколко дни ще си постоят в къщи и че няма да се състои някаква почивка, но когато те имат право в икономически план да си възстановят заплатените средства, те имат възможност да го реализират. Започва да се говори и за забавени доставки на пратки в онлайн търговията. "Очаквам, че в следващите седмици или месеци ще имаме доста оплаквания от потребители, които няма да са получили навреме или изобщо своите поръчки. Ще се опитваме да помогнем на всеки, но много зависи как във времето ще се развият събитията и каква допълнителна информация ще бъде предоставена от самите електронни магазини. Възможно е те да предупредят и отсега, че част от поръчките ще бъдат забавени поради непредвидените обстоятелства“, посочи Маргаритов. 2019 година е била добра за потребителската защита предвид отчетения спад на жалбите от граждани в резултат на засилената контролна и превантивна дейност на КЗП, отбеляза Маргаритов. "Все още на пазара има нелоялни търговски практики, които притесняват хората и с които ние продължаваме да се борим. Трябва да продължим да работим за подобряването на комуникацията между търговците и потребителите, за да може по-успешно да се решават възникнали казуси, включително и в по-необикновени ситуации като актуалните форсмажорни обстоятелства, например“, каза още той. |
Още по темата: | общо новини по темата: 11947 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/1992 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Таксиметровите шофьори от Благоевград също се вдигнаха на протест
12:25 / 20.11.2024
Безопасен ли е креатинът за тялото ни?
17:29 / 20.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 49 49 24
novini@blagoevgrad24.bg
©2009 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Blagoevgrad24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Blagoevgrad24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Blagoevgrad24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Статистика: